You are here:
  • Main
  • Teams
  • Hur kommer jag igång med Teams?
← Tillbaka

Microsoft Teams är den nya samlingsplatsen för nya verktyg och samarbete. Det är en samarbetsapplikation som hjälper din grupp eller verksamhet att organisera sig och samarbeta både via jobbtelefon och dator

De vanliga funktionerna i Teams: 

  • Chatt 
  • Telefonsamtal
  • Videosamtal
  • Kalender 
  • Filer
  • Synkronisera andra användbara applikationer så som Planner, OneNote, To-Do, SharePoint, mm. 

… allt på samma ställe.

När Teams startar så dyker alla Team du är med i upp i listan till vänster. Det finns några olika Team som du kan vara medlem i:

  • Alla är medlem i ett Team som heter All personal som innehåller information som gäller alla. Till att börja med så finns det t.ex. en flik som heter Hur fungerar Teams som innehåller bland annat den här informationen som du läser nu.
  • Du kommer även vara med i Team från den organisation du tillhör, t.ex. ÖSK eller Socialförvaltningen på en eller flera olika nivåer.
  • Det finns även möjlighet att själv skapa Team där du själv är ägare och kan bjuda in den grupp du vill samarbeta med, t.ex. projekt eller organisationsövergripande samarbeten. Där kan du även bjuda in gäster som inte är anställda i Hultsfreds kommun. Du ansöker om ett samarbetsteam här.

Du kan lära dig med om Teams själv på Addskills, logga in genom att klicka på Logga in med Hultsfreds skolor resp. Hultsfreds kommun.

För dig som jobbar inom förskola och skola och har ett hkedu-konto
För övriga medarbetare inom Hultsfreds kommun samt dess bolag och förbund

Se fler utbildningsfilmer från Microsoft »