How Can We Help?
Om du har ett aktivt SITHS-kort behöver du kontrollera att rätt e-postadress följde med i flytten till Office 365.
Såhär gör du:
- I fältet längst ner på skrivbordet på din dator finns en liten blå molnsymbol (en genväg till ditt nya personliga filutrymme, “OneDrive Hultsfreds kommun”).
Högerklicka på molnet, och klicka på “Inställningar”.
- I fältet “Konto” ser du överst vilken e-postadress som du är inloggad med just nu.
Om e-postadressen ser ut som i exemplet i bilden, med fornamn.efternamn@hultsfred.se, så behöver du inte göra något mer. Då har rätt e-postadress följt med i flytten. - Om e-postadressen inte ser ut som i exemplet, utan har ditt SITHS-användarnamn istället för ditt vanliga namn, då behöver du klicka på “Ta bort länken till datorn”.
När du gjort det kan du stänga ner fönstret.
- Om en liten stund kommer det automatiskt att komma upp en nya ruta som ber dig logga in.
Logga in med samma e-postadress som du använde när du gjorde förberedelserna inför flytten, med fornamn.efternamn@hultsfred.se.
Om du inte får upp rutan, testa att logga ut och logga in igen.
Om du skulle stöta på krångel hör du av dig till IT-supporten, itsupport@hultsfred.se.