How Can We Help?

You are here:
← Tillbaka

Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda? 

  • Ring 45999. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så kommer du till avlyssningsmenyn där du kan lyssna av dina meddelanden. Medan du lyssnar kan du trycka på:
    4 Spara meddelandet
    6 Radera meddelandet/Ångra
    7 Repetera föregående meddelande
    8 Paus/Fortsätt
    9 Lyssna på nästa meddelande
    * Till Huvudmenyn 

Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda externt? 

  • För att lyssna av röstbrevlådan externt ringer du 010-354 59 99. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så kommer du till avlyssningsmenyn där du kan lyssna av dina meddelanden. Medan du lyssnar kan du trycka på:
    4 Spara meddelandet
    6 Radera meddelandet/Ångra
    7 Repetera föregående meddelande
    8 Paus/Fortsätt
    9 Lyssna på nästa meddelande
    * Till Huvudmenyn 

Hur ändrar jag mitt hälsningsmeddelande? 

  • Ring 45999. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så måste du först slå en * för att komma till huvudmenyn. Annars kommer du direkt till huvudmenyn. 
  • När du är i huvudmenyn slår du en 2: a för att komma till inställningsmenyn. 
  • Slå sedan en 1: a. 
  • Om du nu slår en 1:a spelar du in ett nytt hälsningsmeddelande. 
  • Slå en 2: a för att behålla det befintliga hälsningsmeddelandet. 
  • (Funktionen ”hälsningsfras” låter dig spela in ett längre meddelande som den inringande får höra innan meddelande kan lämnas. När som helst under hälsningsfrasen kan den inringande trycka 9 för att komma till telefonist)

Hur ändrar jag min namnfras? 

  • Ring 45999. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så måste du först slå en * för att komma till huvudmenyn. Annars kommer du direkt till huvudmenyn. 
  • När du är i huvudmenyn slår du en 2: a för att komma till inställningsmenyn. 
  • Slå sedan en 5:a. 
  • Slå en 1:a för att spela in en ny namnfras. 
  • Slå en 2:a för att behålla den befintliga namnfrasen. 
  • (Funktionen ”namnfras” låter dig spela in ett kort meddelande så den inringande vet att den kommit till rätt person/avdelning istället för att endast anknytningsnumret automatiskt spelas upp. )

Hur stänger jag min röstbrevlåda? 

  • Ring 45999. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så måste du först slå en * för att komma till huvudmenyn. Annars kommer du direkt till huvudmenyn. 
  • När du är i huvudmenyn slår du en 2:a för att komma till inställningsmenyn. 
  • Slå därefter en 4:a för att stänga respektive öppna din röstbrevlåda. 

Hur kopplar jag ur tidsmarkeringen på röstmeddelandena? 

  • Ring 45999. Slå din personliga kod (ditt anknytningsnummer om du inte bytt koden) och tryck #
  • Om det finns meddelanden så måste du först slå en * för att komma till huvudmenyn. Annars kommer du direkt till huvudmenyn. 
  • När du är i huvudmenyn slår du en 2:a för att komma till inställningsmenyn. 
  • Slå sedan en 3:a för att koppla ur/i tidsmarkeringen. 
  • (Funktionen ”koppla in/ur tidsmarkering” innebär att du kan få dina meddelanden med eller utan uppgift om vid vilken tidpunkt de inkom.)