You are here:
← Tillbaka

På denna sida hittar du information om hur du:

  • Skapar ett nytt möte
  • Hittar en tid och bjuder in fler mötesdeltagare med “Schemaläggningsassistenten”
  • Använder “Rumssökaren” för att boka ett rum
  • Gör mötet till ett Teams-möte

Såhär gör du:

  1. Skapa ett nytt möte genom att klicka på knappen “Nytt möte”.

2. Fyll i fälten för mötets rubrik, deltagare, samt ett eventuellt meddelande.

3. För att hitta ett tillfälle när alla mötesdeltagare har ledig tid i sina kalendrar, kan du använda “Schemaläggningsassistenten” – se steg 4. Om du redan har ett datum och tid för mötet fyller du i det direkt.

När du valt datum och tid kan du också välja ett konferensrum. I fältet till höger visas de rum som är tillgängliga vid den valda tiden.

Om du vill att mötet ska vara ett Teams-möte klickar du på knappen “Teams-möte”. Då läggs det i meddelandefältet till en Teams-länk, som mötesdeltagarna klickar för att kunna ansluta till mötet digitalt.

4. Om du vill ha hjälp med att hitta ett tillfälle när alla mötesdeltagare har ledig tid i sina kalendrar, kan du använda “Schemaläggningsassistenten”. Klicka på fliken “Schemaläggningsassistenten” för att se alla mötesdeltagares kalendrar samtidigt. OBS! Detta fungerar endast för att se kalandrar för mötesdeltagare som jobbar i Hultsfreds kommun.

Tips! Om det ändå är svårt att hitta en tid som funkar för alla – använd verktyget Doodle. Skicka utvalda tidsförslag och låt mötesdeltagarna rösta på de tider som passar bäst. Verktyget är gratis, behöver inte laddas ner och kräver inget konto. Du hittar det här: https://doodle.com, klicka på “Create a Doodle” för att börja.

4. Här ser du alla mötesdeltagares kalendrar, och kan bläddra mellan olika datum och tider.

Även här ser du fältet där du kan välja ett konferensrum som är ledigt vid tiden du väljer.

5. När du valt en tid klickar du på fliken “Möte” för att komma tillbaka till mötesinbjudans första-sida igen.

6. När du är redo att skicka inbjudan klickar du på knappen “Skicka”.