How Can We Help?

You are here:
← Tillbaka

Telia har gjort en uppgradering som innebär att du som användare av mobil anknytning har fått en förbättrad tjänst genom tillgång till tjänsten Wifi-samtal.

  • Börja med att se till så att din telefon har den senaste programuppdateringen. Kontrollera att senaste version av mjukvara finns installerad i telefonen genom att söka efter programuppdateringar och installera senaste versionen.
  • Därefter är det dags att aktivera Wifi-samtal.
  • Har du en iPhone följer du Telias guide på deras hemsida
  • Har du en Samsung följer du Telias guide på deras hemsida

Observera att:

  • telefoner som enbart har stöd för 2G/3G kan få problem med vidarekopplingsfunktionen.
  • samtal kan brytas nar man har ett pågående samtal via WiFi och flyttar sig utom WiFi-räckvidd och telefonen skiftar över till mobilnätet.

Om du som användare inte har tillgång till Wifi-samtal, då åtgärdar du det genom en omstart av din telefon.

Kvarstår problem för dig som användare efter att du utfört de åtgärder du ombetts göra. Då skickar du en felanmälan till kcintern@hultsfred.se med vilken modell och en beskrivning av din upplevda problematik.

Vad är Wifi-samtal?

WiFi-samtal betyder att telefonen kopplar upp till telenätet via ett tillgängligt Wifi-nät.

Det kommer fungera på de flesta smarta telefonerna som är inköpta sedan 2018 och som har senaste versionen av operativsystemet. Mera information om WiFi-samtal hittar du via Telias hemsida.